Estrid pysslar


När vi slår in paket till Gustav får Estrid lite inspiration


I grund och botten är Estrid en väldigt kreativ person, det vet ni ju redan. Men de senaste månaderna känns det som hon haft huvudet fullt med annat (flytten och inskolning på dagis) och därför kommit i från det här pysslandet lite gran. Hon har liksom inte haft ro? Teckningarna hon riktigade förut var fulla med detajler och fantasi, men nu när hon ritar blir det väldigt avskalade och enkla teckningar. Jag tänker också på det här med siffror och bokstäver som hon höll på med jämt i våras. Det har hon också tappat, under hela sommaren har hon knappt skrivit sitt namn en enda gång. 

Hm. Kanske är det så att sånna här grejer kommer och går, men jag ska nog försöka uppmuntra henne till detta igen. Jag tror jag ska införskaffa ett litet pysselkit till hennes med roliga pennor, papper i olika färger, lim och paljetter och sedan ägna tid åt att pyssla tillsammans med henne.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: