Nio dagar kvar

 
Bara nio dagar kvar till flytten nu. Sen får vi nycklarna till vårat alldeles egna hus! Det är svårt att beskriva hur häftigt det här känns. Att få bo på ett ställe som är vårat. Där det är vi som bestämmer hur vi vill ha det. Framför allt, där vi vet att vi kan stanna!

Jag har lite svårt att ta mig i kragen och packa. Känns som jag behöver ha det mesta framme. Så i stället för att packa ner köksgrejer eller det som är i förrådet så ligger jag i trädgården och fotograferar en humla som surrar i våran levendel. Kan man ta med den när vi flyttar förresten? Vår lilla örtaträdgård i pallkrage alltså. Där växer ju vår fantastiska citrontimjan och andra goda örter jag vill ha i nya trädgården. Nåja. Det är väl inte det som skriker värst, som sagt. 

Som tur är har vi kvar vår hyresrätt hela september också så egentligen är det väl intensiv stress. Förutom det att vi så gärna vill komma på plats i det nya huset! Herregud vad jag längtar!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: