Estrid skriver sitt namn själv!



När Estrid var 3 år och 7 månader
(22 maj 2011) skrev hon sitt namn själv för första gången. Det har jag helt glömt att blogga om! Det var detta fina självporträtt som hon signerade.

Intresserad av bokstäver har hon varit ganska länge, men jag blev väldigt förvånad när hon var så duktig att hon kunde sätta ihop dem till ord! Sedan hon skrev detta har hon lärt sig skriva morfar, farmor, Signe, mamma, pappa, apa (ibland apapappa, haha...). Ja, hon skriver egentligen alla ord bara hon får titta på ordet först. Hon ljudar alltså inte ihop orden, utan tittar hur det ser ut och skriver utifrån minnet.

Hon är duktig! Jag är så stolt! Min lilla flicka är stor




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: