23 augusti

Nu är Estrid inskolad och klar. Efter två dagar lämnade vi henne själv där, och det har gått helt problemfritt. Så från och med denna vecka lyder hon under 15 timmars-regeln, vilket man kan tycka lite vad man vill om, men hon verkar gilla det. Det är det viktigaste!

Jag fortsätter hanka mig fram på min urdåliga mobilkamera, vilket är en skam i sig att den ens få kallas mobilkamera. Men snart måste vi köpa en riktig kamera, det händer så himla mycket i tjejernas liv hela tiden (framför allt med Signes utveckling) och jag kan inte dokumentera någonting! Men jag gör mitt bästa. Här är lite bilder från helgen när vi gick på stan, var i lekparken och åt ute.



Några nya recept från Linas Matkasse ska ni få också. Vi tyckte pröva-på-veckan var suverän, så vi snodde några recept från Frejas blogg och inhandlade ingredienserna själva utfrån vad vi redan hade hemma (betydligt billigare). För egentligen tycker jag inte att inhandlingen i sig är jobbig, utan att planera maten och komma på nya recept. Men det jobbet är ju liksom redan gjort om man gör på det här viset i stället!

Så här kommer några av recepten. För att inte min första sida ska likna en matblogg gör jag så här i stället. 

BBQ-marinerad kyckling med rostade grönsaker   
Fläskfilé med ris och äppelsallad   
Lammfärsjärpar med potatissallad   


Andrea

Men du sa illa ar inte bilderna! Da har du inte sett mina mobilbilder. Det gar knappt att se vad man tagit kort pa.

Synd pa er riktiga kamera, det ar sa ledsamt nar sant hander. Sand ar ens kameras varsta fiende, gar liksom inte att fa bort hur man an blaser och borstar. Hoppas ni fixar ny kamera snart sa du kan fota igen, det ar ju sa kul! Jag brukar ge min kamera till mina ungar och sa far de fota bast de vill. Valdigt intressanta bilder far man om man sager sa! =)

2011-08-23 @ 17:47:22
URL: http://thegreenspot.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: