Citat


Min älskade lilla galenpanna!


När jag tänkte lite på mitt tidigare inlägg, kom jag på massor av roliga grejer som Estrid sagt också. Ibland hoppar det sånna vansinniga saker ur munnen på henne, så man börjar undra vart hon får allt i från. En sak har hon i alla fall lagt märke till. När hon pratar om vin, snoppar eller snippor så får hon reaktioner. Det har resulterat i en hel rad kommentarer som inte passar sig att komma ur munnen på en 3-åring... 

Vid ett tillfälle skulle Estrid bjuda mig på en klubba. Jag hade önskat att få en rosa med hallonsmak. När jag frågar henne vad hon vill ha för klubba, så svarar hon "Min ska vara vit och smaka snopp!". Haha! Fråga inte mig vad hon fått detta i från!

En annan grej hände när hon och jag gick på toaletten på Kolmården. Vi gick tillsammans in i ett toabås och utanför väntade många mammor med sina barn. Estrid kissade först och jag sa "Skynda dig, jag är jättekissnödig!" varpå hon säger högt och tydligt "Är det för att du druckit så mycket vin, mamma?". Nu hör det till saken att jag aldrig dricker vin, så det var i alla högsta grad en orättvis anklagelse. Men det visste ju inte alla mammor vars blickar jag fick möta när vi kom ut...

Sen den gången när vi var och fikade med farmor, och Estrid beställde in "En groda och en flaska vin, tack!" ...

Vad får de allt i från? Det är ju helt sjukt. Om Estrid skulle säga något sånt här vid fel tillfälle skulle socialen komma och hämta henne. Folk skulle åtminstonde undra hur vi har det här hemma. Som dagispersonalen sa, "Om ni tror på hälften om vad hon säger om oss, tror vi på hälften av vad hon säger om er".


Emelie

Hahaha, nu sitter jag här och läser din blogg och skrattar högt för mig själv igen:) Estrid är ju bara för go...

2011-08-12 @ 20:20:52
URL: http://inteallaindianer.wordpress.com
Annika

Hahahha så kul :) Men det kan bli pinsamma situationer ibland! På coop konsum här i Arvidsjaur jobbar en kolsvart utlänning och han står alltid i mejeri-delen, och pojken våran tittar alltid storögt på honom och nu dom senaste gångerna har han ropat "Mamma, han inte ta mig, nej mamma han inte ta mig" (han tror typ det är ett monster) och utlänningen frågar "Vad är det du vill?" Pinsamt...måste nog hyra nån film eller låna böcker med svarta utlänningar så han får se att dem finns också. Finns inte så många här i lilla Arvidsjaur

2011-08-12 @ 21:50:55


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: