Estrid hänger tvätt

Jag tycker alltid man hör vad jobbigt det är att ha småbarn. Folk beskriver det som om de berövats på allt i från sin ekonomi till sexliv och nattsömn. Som om perioden mellan barnen är 0-5 år går ut på att vara ett jäkla chickenrace där man i stort sett bara står ut tills barnen blivit stora och man kan återfå sitt normala liv igen. Ja, det var ungefär så folk framställde min framtid när jag väntade Estrid. Att jag dessutom skulle bli dumpad, fattig och "få ett helevet" och skulle inte göra livet lättare.  

Nu vet jag att många av min läsare inte har barn själva, därför vill jag gärna ge en annan bild av livet som småbarnförälder. För det är faktiskt himla kul också! Det är inte många som kan få mig att skratta så mycket som Estrid och Signe. När de gått och lagt sig på kvällen och jag och Johan lägger oss på soffan finns det alltid något kul som de gjort under dagen som vi pratar om och skrattar åt tillsammans.

Här till exempel. Är det något Estrid gillar så är det att hjälpa till här hemma, och här har hon hjälpt oss att hänga tvätt. Det roliga är att hon hängde upp alla gosedjur på tork när det fortfarande regnade, eftersom de låg på gräsmattan och blev blöta. Under tiden hon pysslade med det blev hon själv också blöt, så hon började klä av sig och strax stod hon alladeles naken och hade hängt upp stövlar och rubbet för att "torka" i ösregnet ♥





Efter en regning sommardag hänger djuren på tork!



Andrea

Det ar sa dumt och tanklost av folk att saga sa, alla foljer ju inte samma mall heller. Klart att somliga kanske blir dumpade, inte har bra med pengar osv osv och far man barn riktigt ung, typ 15 ar sa ar det manga som sager att de hade velat vanta for att de kanner att de forlorat sin ungdom.



Men som sagt, det ar ju inte direkt det som ar normen! For de flesta gar det ju kanoners.

Och, barn ar alltid kul! De kan man alltid njuta av, no matter om man har pengar eller inte, forhallande med pappan eller inte. Barn ar underbara!! Jag skrev precis det pa facebook, att jag inte fattar hur jag lyckats fa sa underbara barn pa flera stallen i varlden! Att vara barnflicka ar bland det roligaste som finns och jag vill alltid jobba med barn.

Sen vill jag inte ha egna barn, men inte for att de skulle stjala min tid eller mitt liv, utan bara for att jag inte tycker det ar min grej. Senast idag tankte jag, guuuu va skont det ar att inte ha barn! Att bara kunna njuuuuta av stunderna med ungarna och sen slippa, bara fa vara jag och fokusera pa endast mig. Det ar perfekt, for mig :)

Sa himla kul att lasa allt kul Estrid sager, hon verkar sa himla rolig!! :)

2011-08-13 @ 01:56:59
URL: http://thegreenspot.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: