Kolmården del 1

Helgen på Kolmården var kanonbra! Vi är väldigt nöjda. Har sett och gjort allt vi ville, men det krävdes två dagar för att hinna med allt. När vi först kom dit kollade Estrid i en karta över djurparken och fick se karuseller längst bort. Sen ägnade hon ungefär hela förmiddagen åt att tjata om de där förbannade karsellerna, så till den milda grad att jag förbjöd ordet karusell och hotade med att dumpa henne hos tigrarna. Okej, riktigt så illa var det inte. Men nästan.

På vägen mot karusellerna passerade vi Bamses värld och såg bland annat tigrar och björnar. Sen närmade vi oss Marine World där vi såg en sälshow och en helt outstanding delfinshow. Det sistnämnda kommer jag skriva ett eget inlägg om senare för det var helt fantastiskt! Rörd till tårar satt jag i mörkret och farscinerades över dessa underbara djur. Mäktigt!

Sen kom vi äntligen till karusellerna. Estrid var precis så lång att hon fick åka berg och dalbanan Delfinexpressen. När vi satt oss i vagnarna tänkte jag "Nu jäklar ska du få åka karusell så att du tiger!". Därefter bär det av och Estrid trycks ner i stolen, alldeles ihoptryckt och knallröd i ansiktet sitter hon där och skrattar och skriker som en stucken gris i 15 sekunder innan vagnen bromsar in. Jag och Johan skrattade så vi grät när vi såg henne. Johan filmade henne också, det måste jag försöka lägga upp så ni får se. Haha. Ja, Estrid åker karusell tillsammans med Delfinshowen var helt klart dagens bästa!







Kolmården hade allt en småbarnsfamilj kan önska. Ja, förutom att de inte sålde munkavle till tjatiga ungar och bjöd på solgaranti (dagen avslutade nämligen i störtregn..), men man kan ju inte få allt här i världen. Det var perfekt. Fortsättning följer med Kolmården del 2.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: