Vecka 38

 Här kan ni läsa om Signe och Estrid i vecka 38
 
 
Den här bebisen tar nu upp hela min mage. Den sparkar under mina revben, boxar långt ner i magen och trycker på min blåsa. Ibland blir det riktigt obehagligt och jag skulle vilja sträcka ut min överkropp så att den blev 20 cm längre för att få plats med allt. Det börjar hela enkelt kännas som om bebisen är klar där inne.
 
Besöket på MVC idag gick bra. Hjärtljuden låg på 140 slag/min (som alltid) och barnets huvud har borrat ner sig långt i bäckenet och var så gott som fixerat. Ofta när detta sker så sjunker också magen och det bli lättare att andas. Men inte här. I stället gissade barnmorskan på en lång bebis som fortfarande ta upp så mycket plats upptill i magen. Ja, det lär visa sig. Hellre en lång bebis än tjock, känner jag spontant. Det är ju ändå ut genom min kropp den lilla ska.
 
Vi har också börjat förberedelserna för bebisens nedkomst, på riktigt. Det känns nära nu. Kanske inte riktigt så nära som precis alla verkar tro, men ändå. Ju fler bebisgrejer som plcokas fram här hemma och ju fler gånger jag övar profylaxandning på förvärkarna så blir det lite mer verkligt att bebisen snart är här ♥
 
Mår: Jag mår bra men är betydligt mindre rörlig än förut. Böja sig efter skor, ta sig upp från sängen eller dra på sig ett par jeans är inget jag gör i onödan. Sträcka sig efter en godnattpuss i barnens sängar gör jag och håller andan samtidigt, för luft i lungorna får liksom inte plats då. Jag försöker ta mig tid att öva andning och avslappning inför förlossningen och det gör mig lugnare. Jag behöver den tiden.
  
Vikt: + 13 kg
 
Dagar kvar till förlossning: 18 st




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: