Äggdonationen

Ni minns att jag pratade om att donera ägg tidigare? En av er läsare undrar nu hur det gick sen.

Jag hade bestämt mig för att köra igång med denna process redan i februari. Men när detta närmade sig och jag och Johan pratade om detta mer i detalj kom vi fram till att vi hade ganska olika syn på det hela. Det handlar ju faktiskt inte bara om mig, även om det är min kropp och mina ägg. Vi är två om familjebildningen och därför är Johans tankar och känslor oerhört viktiga i mitt beslut. Eftersom vi båda två önskar oss fler barn i framtiden gällde frågan hur vi skulle känna om vi själva skulle ha svårt att få barn. Vad skulle vi känna för äggdonation då?

Man kan aldrig veta hur framtiden ser ut och vem vet om vi ens kan få fler barn. Men vi ville minimera risken att ens behöva ta den diskussionen, slippa förhålla sig till huruvida ingreppet vid donationen försvårat våra egna chanser och tankarna kring att vi hjälpt ett annat par men själv inte fick de barn vi önskat. Därför valde vi att vänta. Vänta tills vi är färdiga med vår egen barnaskara.

Det känns som ett baa beslut, men ser jag fram emot när det blir min tur att få dra ett strå till stacken!



Jossan

Jätteintressant att läsa, tack för att du delar med dig! :)

2012-05-23 @ 20:07:01


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: