Jag är godkänd.

Nu har jag gjort slag i saken och besökt Reproduktionscentrum. De visade sig innebära en del hel tester och samtal för att bli godkänd som äggdonator. Jag har träffat en läkare, pratat med en kurator, lämnat blodprov och fått mitt fortplatningsorgan lämplighetstestat. Men efter mycket om och men blev jag bedömd som en utmärkt donator! Ung och frisk - yesbox. I februari börjar jag behandlingen med nässprayer och injektioner och håller mina tummar och tår för att det ska glädja någon medmänniska där ute!


En översikt av behandlingen där varje ruta motsvarar en vecka.



Det är en knasig känsla att sitta där och fylla i uppgifter om ögon- och hårfärg, längd och vikt och veta att detta kommer matchas med en mottagande kvinna. Någonstans ute i landet sitter hon och hennes man och längtar efter ett barn, och jag har möjligheten att ge dem en chans. Det är coolt.

Jag är lite rädd för nålar så Johan har lovat att hjälpa mig med sticken. Han lugnade mig med att berätta om sin vana att hantera sprutor. Det lät ungefär såhär "Jag är skitsäker på att sticka, men mest med avlivningssputor". Eh? Så länge jag och råttan i labbet funkar på ungefär samma vi ska de nog gå bra, alltså.

Förresten. Världen är bra liten. När jag satt inne i väntrummet kommer en bloggläsare in i rummet. Lustigt ställe att träffas på, men samtidigt en viktig plats för många!


Annie

Du ÄR fantastisk Pauline, jag går fortfarande och grubblar på det där. Men har iaf beslutat mig för att producera klart mina egna barn innan jag ger mig in i det där, då får jag ta mig ännu en funderare och sen får vi se vart det leder.



Hursom, du är en fantastisk människa som gör detta för de banrlösa!

KRAM på dig och god jul!

2011-12-21 @ 17:49:05
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Anonym

Jätte roligt att ses som hastigast idag. Direkt när jag såg dig så visste jag inte om jag kände dig eller inte, jätte knasigt kändes det, och som sagt, märkligt ställe! Men roligt!

Vad härligt att du blev godkänd, underbart, sålänge det känns rätt för dig. Jag är också spruträdd, men de här Gonal-F sprutorna är jätte snälla, stick lugnt o sakta så känns de knappt alls. Jag är iafl jätte stolt över det du gör, ditt mod.



Det gick jätte bra för oss med, så i slutet av juli är det dags :-D



Kram

2011-12-21 @ 21:05:37
Emma - trogen läsare utan blogg

Jag tycker att det är otroligt modigt och fint gjort av dig att hjälpa andra på det här sättet, du ger ju verkligen en del av dig själv!

2011-12-21 @ 22:16:09
Anonym

Vad fantastiskt fint och osjälviskt av dig. Jag beundrar dig för ditt mod och beslutsamhet. Otroligt fint. Vilken gåva till en främling.

2011-12-29 @ 20:00:53


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: