Alla är vi en del av livets stora cirkel



Vilken unge jag har. Lilla Estrid. Hon får mig ständigt att häpna över så smart hon tänker, reflekterar och med vilken värme hon visar omtanke. Hon har verkligen fått mig att inse hur mycket barn faktiskt förstår, medans vi vuxna ofta tänker att de "bara är barn".

Som när min farmor gick bort. Jag hade berättat för Estrid att min farmor varit sjuk, och förklarade nu att hon hade dött. Estrid funderade en stund och sa sen,

"Ja, mamma. Alla är vi en del av livets stora cirkel."

Behöver jag säga att jag kom av mig helt? Vem kläcker sånna visdomsord som 4 ½ åring? Det visade sig att hon tittat på Lejonkungen, och där hört dem prata om döden. Men det som verkligen berör mig är att hon inte bara lärt sig en line ur en film. Hon har tänkt till kring vad detta faktiskt betyder och sedan själv kunnat applicera det i sitt eget liv. Hon förstod precis, och det är alldeles makalöst stort. ♥


Terese

Så vackert på något sätt. Jag kan tänka mig att man ofta häpnar över vad de förstår, hur kloka de faktiskt är som du säger.

2012-06-16 @ 17:25:22
Andrea

Men vad fin hon är <3 Det är nåt alldeles speciellt med den där tjejen! Det känner man även om man bara följt er med bloggen och inte ens träffats på riktigt :)

2012-06-17 @ 10:52:29
URL: http://thegreenspot.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: