♥ 1 år ♥

Signes första (eller egentligen andra?) födelsedag är här. Födelsedagar kommer alltid vara speciellt för mig. Min mamma har jämt envisats med att målande och detaljerat minnas tillbaka den dagen då jag föddes, och varje år på min födelsedag får jag höra samma historia. När jag var yngre tyckte jag det var töntigt, men sen jag blev mamma förstår jag. Mina barns födelsedagar är också hållplatser på mitt livs väg. Likt astronauter fäster navelsträngen dem till moderkakan, svävar i livmoderns hemliga rymd. Utanför magen går bandet mellan mor och barn inte att se med blotta ögat, men det finns där från den första dagen till den sista. Att få ge liv åt en ny människa är det störta på jorden. Det gäller inte första gången man bli mamma, utan varje gång man blir mamma.

Vid den här tiden för ett år sedan grät jag och Johan glädjetårar över det nykläckta lilla flickebarnet som alldeles nyss landat på mitt bröst. Utanför fönstret på Visby Lasarett steg solen upp vid horisonten, en ny dag och ett nytt liv tog fart. Nu har vår lilla bebis blivit ETT ÅR! Hon har gått från att vara ett hjälplöst knytte till en liten flicka som till och med tagit sina allra första steg. Det är så konstigt - på ett sätt känns det som hon nyss föddes och på ett annat sätt är hon lika självklar som om jag haft henne för alltid. Tänk så mycket hon lärt sig, vad mycket hon vuxit och så enormt mycket glädje och kärlek hon givit oss ♥

Här hittar ni lite inlägg om tiden när Signe var alldeles ny.

Vecka 40   
Förlossningen börjar   
Förlossningsberättelse   
Tiden på BB   








Min fina lilla tösabit. Vet ni hur lyckligt lottad jag är som fått två sånna här pärlor att förgylla mitt liv med? Ja, ni ser ju själva. Om jag kunde skulle jag ta en tugga av Signe och suga på den för evigt. 

Eftersom födelsedagar är heliga har vi båda ordnat ledig från jobbet dagen till ära. Fira gör vi i familjen med tårta, ballonger, sång och ljus medans släkten kommer på flickornas gemensamma födelsedagskalas längre fram.



agnes

grattis fina Signe! :)

2011-09-22 @ 10:38:26
Erika

Grattis :)

2011-09-22 @ 15:49:40
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Andrea

Åh grattis grattis till din lilla lillskrutta! :)

Vad tiden går fort! Man hinner inte med. En kompis skrev idag på fb att hon köpt barnstol till sin dotter, och jag tänker, men hur ska hon kunna sitta i den, hon är ju nyfödd? Nä! Det är hon ju inte alls. Hon är ju 4 månader redan.

Jag bara längtar till den dagen jag får barn och får fixa födelsedagskalas! Det är nåt väldigt magiskt med födelsedagar. Jag minns så väl känslan från när man var liten, hur stor den dagen var! Ha en toppen dag med Signe, hipp hipp hurra!

2011-09-22 @ 16:25:40
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Andrea

Stort grattis till Signe!

2011-09-22 @ 18:24:40
Frida

Hon är såå otroligt söt din Signe. Hoppas ni har haft en kalas fin dag! :)

2011-09-22 @ 19:51:35
Lisa H

Grattis lilla Signe!!!

2011-09-22 @ 20:48:51
Marie

Grattis i efterskott lilla signe!

2011-09-23 @ 17:39:32
Sophia

Grattis i efterskott fina Signe!

Tänk vad tiden går fort!

2011-09-23 @ 19:14:36
Liselott-Theodor & Alexanders mamma

Grattis lilla Signe!! :)

2011-09-24 @ 00:56:16
Isabelle

Grattis i efterskott Signe!

2011-09-24 @ 08:55:06
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Isabelle

Grattis i efterskott Signe!

2011-09-24 @ 08:55:09
URL: http://fruhogstadius.blogg.se/
Josefin

Grattis Signe! :)

2011-09-24 @ 12:22:43
Pauline

STORT TACK till er alla! <3

2011-09-26 @ 10:34:52
URL: http://sofiapauline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: