Signes namngivning

Vart ska jag börja någonstans? Vilken underbar dag vi fick! Signe verkade nöjd, för utan ett enda gnäll på hela dagen betraktade hon gästerna och vandrade från famn till famn. 

Johan och (en väldigt nervös) jag höll i ceremonin själva, precis som under Estrids namngivning. Vi hade inte övat så mycket, därför blev det ett personligt och spontant framträdande där vi berättade varför vi valt hennes namn, lite om hennes dopklänning (den är sydd av min mormors brudslöja på 40-talet, alla på mammas sida inklusive jag och Estrid har haft den och Signe är nr. 17 i ordningen), presenterade hennes fadder Lena, läste upp hennes fadderbrev och Estrid fick ge Signe en krans på huvudet som en symbol för hennes namn. När jag läste Lenas fadderbrev fick jag hålla tillbaka tårarna, men inte gjorde det saken lättare när Lena stod och tårkade sina! Ja, det blev en väldigt fin och nära ceremoni som vi alltid kommer minnas ♥







Stort tack till alla som var här!
 Jag blir rörd när jag tänker på våra nära och kära som kom för Signes skull på hennes speciella dag. Det betyder så mycket för oss. Och sedan det berg av gåvor hon fick! Helt fantastiskt fina smycken och leksaker där inget var den andra lik. Tack!

Efter ceremonin drog picknicken igång. Det kändes som jag mest sprang runt och försökte få ihop hela arrangemanget med mat, efterrätt och presentöppning utan att hinna prata ett vettigt ord med någon. Puh! Det är jobbigt att vara värdinna. Men som tur var hjälpte alla till så det blev en riktig kanondag! Vill ni se hur picknicken på Estrids namngivning var kan ni kika på det här.

Ett extra tack till Emelie som var vår fotogaf under ceremonin och festen. Det hade jag i alla fall inte klarat av att göra samtidigt som allt annat. Nu: ännu mera bildbomb!











Lisa W

Åhh vad fint Pauline! Ser upp som att ni fick en strålande dag! Fantastiskt!

2011-07-11 @ 09:39:43
Agneta

Åh vilken fin tillställning! Och vilken toppenvärdinna du verkar vara. Läcker mat och folket såg ut o ha trevligt. Jättefina bilder! :-)



MVH

/Agneta

2011-07-11 @ 10:46:54
Sandra

Åh vilken fin familj ni är! :D Helt otroligt!

Allt ser superhärligt ut.

2011-07-13 @ 17:26:22


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: