Hemlagat

Jag har blivit så van med att göra all Signes mat själv, så när vi här om dagen stod på en parkering mitt i stan med en hungring bebis och ingen bebismat i skötväskan blev jag helt ställd. Ingen bebismat. Vad gör vi nu? Ska bebisen svälta? Men efter en stund kom vi på den briljanta idén att springa in på närmaste Coop och införskaffa köpemat åt den lilla. Första gången jag köper burkmat åt henne. Inget ont sagt om det, om inte annat är det ju väldigt smidigt! Men kände mig bara så korkad som inte tänkte på det från början...

Dessvärre totalsågade Signe brukmaten. Hon tog en tugga, sen knep hon ihop sin lilla mun och vände bort huvudet. Så jag fortsätter helt enkelt men mina storkok här hemma. Igår blev det en ny maträtt. Torsk med potatis, motot och persilja. Ville behålla lite bitar i maten så jag mosade med potatisstompen denna gång i stället för att köra allt med stavmixer. Då har hon något att öva sin lilla tand mot :)



Lagom stora portioner som ska in i frysen. Att laga mat till någon som uppskattar det gör ju det hela roligare, så det känns extra bra att lägga ner tid och kärlek på hennes små matpuckar när jag vet att det är dem hon gillar bäst!



Annie

Skönt att Signe gillar hemlagat, men ibland ställer det till det som för er på parkeringen!

Min lilla fisa är precis tvärtom, hon äter ingenting jag lagar men burkmaten går prima.. Vet inte vad som är bäst? :-P

KRAM!

2011-04-28 @ 14:53:09
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Lisa

Härligt att hon gillar maten du gör iaf, det gjorde tyvärr inte mina barn :-D De fick kvälkningar de få ggr jag försökte få till nåt. Jag tycker du är så himla duktig som gör egen mat o fryser in, stor eloge till dig!

2011-04-28 @ 17:37:51


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: