Repotaget i Hus & hem

Att se inredningsbilderna gav också huset ny potential, då de hade lösningar som vi inte ens tänkt på!
Bilder i från Hus & Hem
 
När jag visade vårat nya hus på Instagram fick jag ett meddelande från en följare som tyckte att hon kände igen vårat hus ifrån en artikel i Hus & Hem. Ni kan ju gissa hur förvånad jag blev efter att klickat på länken och möttes av just vårat hus! Så otroligt kul. Inte bara för repotaget i sig utan för att det ger en bakgrund till huset och uppbyggnaden av det. Det ger liv och själ. Detta är någonting jag definitivt kommer printa ut spara och spara för framtiden! ♥
 
Utdrag ur atrikeln: 
 
"Tobias hade fascinerats av det avsides liggande huset enda sedan han var liten. Då trampade han förbi varje dag på cykel, till och från skolan. När han för några år sedan nåddes av ryktet att det lilla avsides belägna 1930-talshuset var till salu fanns ingen tvekan. Tomten, med en trädgård som övergår i mossbeklädda berghällar där trollskogen tar vid, var lika betagande som förr. Men det lilla huset hade förstås fått sina skavanker efter årtionden i väntan på renovering."
 
"– Det har varit min ambition att det inte ska synas att huset är tillbyggt. Därför valde jag samma dimension på den liggande panelen på tillbyggnaden som den äldre delen av huset har, och så äkta kopplade fönster från Kulturfönster i Norrland. Familjen har fått hjälp både med konstruktionsritningar och själva bygget av Tobias bror och far. Tillbyggnaden som tog ett år att bygga stod klar 2011. Vilken lycka när den gamla ytterväggen, som fortfarande är synlig mellan vardagsrum och matsal, kunde sågas upp! I det nu 132 kvm stora huset finns gott om utrymme för barnen att leka och för släkt och vänner att samlas när det är kalas."




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: