Färgkaramell i mormorsränder

 
Första gången jag virkar något i mormorsränder.
 
Symaskiner och tyger står nerpackade i flyttlådor. Känns skönt att röja undan. Nästa gång jag sätter mig och syr är jag på plats i min egna lilla ateljé! Men det är svårt att hålla sig borta ifrån allt pysslande. Det kliar i fingrarna liksom. Tillslut var jag tvungen att starta ett nytt virkprojekt. Några garnnystan kan man alltid gömma undan någonstans. Så en filt i mormorsränder håller just nu på att växa sig större och större.
 
Jag tvekar alltid inför färgvalet. Det som kändes så självklart i tanken, känns inte alls lika självklart när maskorna bygger nya varv på varandra. Fick för mig ett tag att den kändes lite rastarfari. Speciellt när röd, gul och grön kom efter varandra. Hm... Jag vill ju att filten ska kännas... Pippi Långstrump! Färgkaramell! Picknick! Det är liksom svårt att ändra på en färg efter att ha virkat i typ två veckors tid... Men ju mer jag virkar ju mer gillar jag det. Tror jag. Hoppas jag...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: