Grattis bloggen 6 år!


I februari 2008 startade jag bloggen. Den blev ett sätt för mig att visa vänner och familj allt som hände kring Estrid, som då var tre månader gammal. Jag och Johan hade varit tillsammans i drygt ett år.

I februari 2009 hade bloggen vuxit sig större än till bara vänner och bekanta. Jag skrev mycket om föräldraskapet, mammafikor på Öppna Förskolan och drömmar om framtiden. Estrid går sedan några månader tillbaka på dagis jag har fått mitt livs första tillsvidareanställning!


I februari 2010 hade vi flyttat till ett hus ett par mil utanför stan. Estrid hade fått eget rum och en stor trädgård att leka i. Under hösten hade vi tyvärr fått avbryta en graviditet, men hade nu fått reda på att jag var gravid igen. Stor lycka! 


I februari 2011 bodde vi på Gotland, någonting vi både drömt om att prova på och tog tillfället till att göra när vi skulle bli en till i familjen. Lilla Signe föddes på Visby Lasarett och vi njuter att kunna bo och spendera en stor del av föräldraledigheten på ön. 


I februari 2012 har vi flyttat tillbaka till fastlandet. Vi längtade efter närheten till vänner och familj och vi båda får jobb här. Vi bosätter oss i ett hus på landet och Signe börjar på dagiset där Estrid redan går. De älskar att ha varandra! 


I februari 2013 har vi nyss fått reda på att vi ska bli ytterligare en i familjen! Syrrorna väntar med spänning på sitt syskon! Till hösten börjar Estrid även i förskoleklass. 


.... och här är vi nu - februari 2014! Den lilla ärtan i magen visade sig vara lillebror Knut och huset är nu fullt av lek, bus och kärlek! Jag är föräldraledig och har samtidigt startat ett eget företag - Pillemin - där jag syr barnkläder och annat. 

När jag blickar tillbaka över åren så är jag otroligt stolt över dit vi kommit! Allt vi gjort tillsammans, upplevt, tagit oss igenom och drömmar vi uppnått. Att jag har gått från att vara en tonåring som nyss tagit studenten och fått en bebis, till en trebarnsmamma med hus, jobb, bil och allt det där. Jag är också otroligt glad över att jag valde att starta bloggen, den där dagen i februari för sex år sedan. Bloggen har blivit en skatt för mig. Långt mer betydelsefull än jag kunnat trott. Förhoppningsvis håller bloggen sig vid liv ett tag till, så att sagan kan fortsätta. 

Tack för att ni hängt på! Många av er sedan bloggens start. Era ord, erat stöd och alla bra och kloka råd som ni ger mig på vägen betyder mycket. Hoppas ni vill följa med i fortsättningen också! 



Elin

åh! jag har ju följt dig hela vägen. känns som att det var igår jag började läsa din blogg. konstigt hur tiden går så otroligt fort.. det känns både roligt och skrämmande på något sätt.

2014-02-09 @ 16:24:09
URL: http://foxen.blogg.se
Charlotte

Grattis till bloggjubileet! Jag har ju följt Dig sen Bilddagbokstiden,haha, rätt sjukt. Men det var så roligt att hitta en tjej i nära ålder som också skulle bli mamma för första gången samtidigt som mig (precis en månad mellan Sixten och Estrid) och som skriver bra och om sådant som intresserar mig också. Och visade sig vara ganska lik mig. Nu är vi båda snart 3-barnsmammor... Min blogg dog ju tyvärr ut 2011.. Men låt din blogg leva minst 6 år till! Skulle sakna den för mkt om den försvann, hihi :)

2014-02-10 @ 14:04:49


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: