Två sidor av mitt livs kärleksmynt

 
Är det inte häftigt hur två personer med samma föräldrar, ändå kan bli så olika? Det tror jag alla som har flera barn eller syskon själv kan intyga. Ibland ser man liknande drag men ofta förvånas man över det faktum att varje liten människa verkligen är en egen individ. Även om de har samma utgångspunkt när det gäller både arv och miljö.
 
Som Estrid och Signe. Två sidor av mitt livs kärleksmynt. Estrid är en sann djurvän som redan nu funderar på om det finns något sätt att äta kött, men inte behöva döda djuren. Får hon välja äter hon helst grönskaker. Allt levande - från en liten mask i jorden till grannens katter och svalorna under hustaket är intressanta och värdefulla. Signe å andra sidan är inte speciellt imponerad. Hon är rädd för spindlar och jagar bort katter. Hundar går bra att klappa, men bara om de kan vända bort huvudet. Sen älskar hon kött. Mat över huvudtaget, men kött framför allt.
 
Förra vecka fotade jag de här bilderna på dem när Estrid hittat två snigelkompisar i trädgården. Hon satt där och granskar de små liven och handskades så försiktigt med dem. Signe tittade på. Hon iacktog sniglarna noga och frågade efter en stund:
 
- Kan man äta dem?
 
Åh vad jag skrattade! Hela situtaionen är mycket Estrid och Signe i ett nötskal. Det ska bli intressant att få följa dem genom livet och se vad det blir av dem! ♥


maria eek

Så fint skrivet! Och jag instämmer. Min dotter är lik mej men har sin pappas personlighet. Sonen är lik sin pappa och har min personlighet. Det ska bli väldigt spännande att få se vad vår lilla trea blir för filur...
kram

2013-05-18 @ 00:08:12
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/
Andrea

Så är det! Syskon blir olika, trots samma förutsättningar :) Estrid är så himla lik mig! Åh jag bara njuter av att läsa om henne och hennes kärlek till djur <3

2013-05-18 @ 14:44:45
URL: http://thegreenspot.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: