Så ska han heta något också...

Det här med namn är svårt. Framför allt pojknamn. Hade det blivit en flicka har jag en lång rad med alternativ som hade funkat. Rut, Inga-Lisa, Augusta och Siv är några av dem. Men nu blir det ingen Rut. Nu blir det en pojke och där är det betydligt svårare att hitta fina namn!
 
Hittills har jag kännt mig lite stressad över att vi inte haft någon namnfavorit genom gravditeten. Visst har vi några förslag, men till både Estrid och Signe var de så självklart att om det blev en flicka så var det de namnen som gällde. Men nu vet vi inte. Eller nja. Det finns ett namn som vi funderade på redan om Signe blivit en pojke. Men förslagen kommer jag inte skriva här. De får sväva fritt tills det är bestämt.
 
Men förslag mottages tacksamt Vi behöver en strid ström av nya ideér för att kanske ramla över det där klockrena förslaget som vi bara väntat på. Det måste vara ett namn med lite tyngd i. Ett manligt namn som passar i alla åldrar. Inget mesigt eller tramsigt. Ni vet vad vi gillar. Tänk era far- och morföräldrar och generationen innan det så landar ni rätt! Fornnordiska namn är ofta sånt vi båda gillar. Dessutom har Estrid och Signe redan satt temat och lillebror måste passa in i mönstret. Hjälp oss gärna!


Ullis

Jag tycker att Vidar är fint - och passar bra ihop med tjejernas namn :)

2013-05-11 @ 17:56:49
Mickan

Willhelm
Anton
Ivar
Tor
Benjamin.. Finns många fina namn :)

2013-05-11 @ 18:00:08
URL: http://saramichaela.devote.se
Johanna

Edvin
Frank
Nils
August
Cornelis
Jack
Sixten
Sigge
Otto
Emil

2013-05-11 @ 18:13:33
Andrea

Ja Vidar var mitt förslag också, eller Joar. Tar hand om två killar med de namnen och tycker de är fina! Sen har jag alltid tyckt att Jonatan är ett fint namn, om inte min bror hetat det skulle det vara första valet om jag får en son nångång.

2013-05-11 @ 23:19:19
URL: http://thegreenspot.blogg.se
Jessica

EINAR! Eller varför inte Holger eller Hilding?
Spännande att se vad lillkillen ska få heta :)

2013-05-11 @ 23:38:23
Anonym

Alfred Emil Milton William Lukas olle hjalmar Alexander per Anton

2013-05-12 @ 08:15:33
Lisa W

Estrid, Signe och....

Assar
Valter
Elov
Axel

2013-05-12 @ 09:12:42
Andrea

Ett namn som jag tycker går bra ihop med Estrid och Signe är Eyvind. Också fornnordiskt och vackert. Inte särskilt vanligt heller, varken förr eller nu. Dessutom är Eyvind Johnson en riktigt bra författare.

2013-05-12 @ 12:34:20
Malin

Estrid, Signe och Agust låter väl fint ;) Eller Edvind? Noah? Olle? Melker? Alfred?

2013-05-12 @ 14:56:07
Martina

Evert, Björn och Bob är väldigt fina namn

2013-05-12 @ 22:34:16
Emelie

Knut, August, Pelle, Wilmer, Harald, fina namn tycker jag:) Jag är säker på att ni kommer välja ett superfint namn till er son! Ni har ju hittills lyckats hitta helt fantastiska namn :)

Kram på er!

2013-05-12 @ 22:48:24
Charlotte

De finaste pojknamnen i samma stil som dina döttrars tycker jag är mina söners namn,, Sixten och Tage. Skulle vara svårt för oss att välja namn till en tredje son. Men August, Folke, Frank, Nils och Bertil gillar jag också.

2013-05-12 @ 23:16:40
URL: http://www.konfekt.blogg.se
Angelica

Ivar eller Frans :)

2013-05-13 @ 08:15:05
Tilda

Elis tycker jag är jättefint! Det passar ju ihop med Estrid och Signe också:)

2013-05-13 @ 20:40:24
Lisa Johansson, -91

- Hugo
- Nils
- Elmer
- Algot
- Elver
- Elton
- Alvin
- Vincent
- Lukas
- Frans
- Melvin
- Valter
- Vidar
- Eddie
- Fabian
- Frej
- Vidar

2013-05-24 @ 20:00:04
cecilia

Tage, Otto, Alfred, Manfred, Nils, Melker, Frans, Moltas, August, Ivar, Algot, Alvar, Douglas, Emrik, Herman, Love, Malcolm, Milton, Sixten, Ruben, Sigge, Vilgot och Vincent!

2013-06-10 @ 16:14:51


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: