Första dagen på Bredsand

Vi har haft minisemester. Några dagar på Gotska Sandön och jag känner mig lycklig in i själ och hjärta. Sedan båten lämnade strandkanten förra året har jag längtat till nästa gång vi kommer dit. Sandön är bästa plasten på jorden. Mitt paradis ♥
 
I tre dagar har jag varit befriad från normal civilisation. Vi brukar hyra tält, men denna gång provade vi att bo i en av Fyrnbyns stugor. Väldigt fint och lyxigt på alla sätt och vis, även om det ligger i Sandöns natur att bo så enkelt och okomplicerat som möjligt. Men med två barn och ett hundra miljarder sandkorn att tvätta ur hår, tömma ur trosor och hälla ur skor så är man ganska nöjd med en egen varmvattendusch.
 
Vi har haft en fantastisk vistelse på ön! Ingen annanstans trivs jag som här. Om ni någon gång kännt er ett med en plats, så vet ni vad jag menar. Fötterna mot marken sprider ett lugn nerifrån och upp. Att bara stå och se ut över havet och stranden, lyssna på vågorna och låta en näve sand rinna mellan fingrarna och sprida sig med vinden. Jag har bara mig själv och det mitt hjärta bryr sig om. Sällan är jag så nöjd med livet som här. Mer kan inte ord beskriva vad jag känner för den här platsen.
 
Då förstår ni vilken längtan som ligger bakom, när vi på onsdag förmiddag klev i land på ön. Vi åt lunch vid stugan men skyndade oss sen ner till havet. Barnen älskade det. De uttryckte det inte som jag, men jag såg det i deras ögon. Det sa allt ♥
 
 
 
 


Andrea

Åh vad härligt att läsa, det pirrade i hela kroppen! Jag känner så i öknen i Arizona, min absoluta favoritplats på jorden. De där underbara kvällspromenaderna när solen går ner och hela himlen glöder, fåglarna susar sjungande mellan kaktusarna <3

2013-05-26 @ 21:06:02
URL: http://thegreenspot.blogg.se
Emmy

Vilket paradis på jorden! Så bländande vackert.
Jag blev nyfiken på Gotska sandön- googlade och läste på om ön. Vad roligt att när man bildgooglar Gotska sandön så får man upp flera bilder på er :-)

2013-05-27 @ 08:14:37


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: