Randig bebismössa

 
Jag har länge letat efter ett virkmönster på en hjälmmössa till bebisar, utan framgång. Allt jag kommit över har varit för stickning, stickning, stickning. Men jag vill inte sticka! Därför har jag suttit i flera kvällar och försökt hitta på ett eget virkmönster. Testat mig fram, nystat upp och börjat om från början. Aldrig riktigt nöjd.
 
Till jag bestämde mig för att virka efter en stickningsbeskrivning. Hur svårt kan det vara? Principen är ju den samma. Räta maskor, ökningar och minskningar. Och lite fantasi därimellan. Det blev hur bra som helst!
 
Mössan kanske ser stor ut, men tanken är att den ska användas av bebisen i höst. Det är alltså ingen nyföddmössa vi pratar om här. Åhnej, en sån här dunderskalle vill jag inte klämma fram...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: