När minstingen blir storasyster

 
Min minsta. Min lilla Signe. Min lilla bebis som blivit så stor. Snart ska du också bli en storasyster?! Jag minns fortfarande vad konstigt det kändes att Estrid skulle bli den stora. Hon som alltid varit så liten...
 
Nu är det samma sak igen. Estrid har ju redan småsyskon och vet hur det går till, men för Signe blir situationen helt ny. Hon kommer inte vara minst längre. Hon som alltid varit min lilla bebis! Det känns lite vemodigt när jag tänker efter. Det är ju i och för sig allting som påminner föräldrar om att deras små barn växer upp...
 
Men ni vet vad jag menar. Den där känslan av att stå inför en stor förändring. Det är ju inte bara jag och Johan som får ett barn till. Tjejerna kommer få ett syskon till som kommer påverka deras liv. Jag tänker att jag ska göra mitt bästa för att övergången ska bli så mjuk som möjligt för dem. Inte dela på kärleken, utan ge dem mer. Inte ha för stor förväntningar, utan vara ödmjuk inför omställningen. Jag hoppas det blir bra.


emmy

När blir hon storasyster då? Kom ut nu lilla bebis! <3

2013-07-24 @ 18:04:02
maria eek

Jag har haft samma tankar nu inför min trea. Malva som är 4,5 är van att vara storasyster men Valter som fyller tre i oktober är min lilla bebis :) Han vet ju att han ska bli storebror men jag tror inte att han förstår innebörden av det på samma sätt som Malva gör.
Det blir säkert bra!

2013-07-25 @ 20:54:59
URL: http://babyyoucancallmesven.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: