Filtprojektet fortsätter...

Färgerna är något missvisande på bildern. Filten går mer i turkos/rosa än blå/röd som det ser ut nu.
 
Filten börjar ta form. Även om det är mitt största virkprojekt någonsin så tycker jag det går ganska fort. En färgrand tar 40 min att virka. Ni kan ju själv räkna ränderna och se att jag lagt ner ganska många timmar på denna filt, men det är ett enkelt mönster och jag kan på frihand låta händerna jobba när jag ser på TV om kvällarna. Nu behöver jag bara göra den något längre, men inte värre än att jag kan se ett slut på det hela. 
 
Kul är det också. Tack och lov för färgbyten! Det är det jag jobbar efter och sätter upp små delmål där jag ser fram emot att få byta färg nästa gång. Som kant funderar jag på en enkel, rak variant i vitt med fastmaskor. Mönstret i sig kräver inte mer än så. Men vi får se. Handarbeten är alltid levande projekt till den sista fästa tråden.
 


Madeleine - Mamma till 3 i USA

Åååhh va fint!! Om ja hade mer tid skulle ja också vilja virka lite fina filtar, är ju så underbart fint!

2013-07-17 @ 20:15:35
URL: http://www.maddes-cali-dreamin.com
Simone

åh så fin,ja vill gärna veta vilket garn du använt dig av,vilka nr och garnåtgång?
är de drops mönstret du gått efter?
och sen vilken virknål?och mått på filten?
vill oxå ha en sån.
Mvh Simone

2015-02-20 @ 19:45:28
URL: http://www.varasmaliv.blogspot.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: