Ett minne från förr

Ni som inte följer mig på Instagram har missat detta. Den antika gamla vagn som min mamma och pappa byggde när de väntade min storebror. Efter det fick jag också ligga i vagnen när jag var liten. Nu, 25 år senare, ska min bebis få ligga däri! ♥
 
Vagnen har vi tänkt att använda som en portabel vagga både inom- och utomhus. Vi har tvättat av den, bytt lite skruvar och lagat suffletten. Annars är allting precis så som mamma och pappa byggde den. De hittade stommen till vagnen på en auktion, men bytte hjul och sydde nytt tyg till korgen och sufletten. Jag älskar tyget i sufletten! Den har pappa sytt själv.
 
Ska bli så roligt att få ge nytt liv till denna vagn. Har ingen aningen om från vilket årtionde den härstammar, men den ger en härligt genuin känsla som jag älskar. Dessutom så har det gamla chassit ett riktigt skönt gung som jag tror kommer uppskattas.
 
Så nu står den där i vårat kök. Bara väntar på att någon liten vill komma och sova ♥
 


Terese

Så underbart vacker! Vilken lycka att få äga en så fin vagn. :)

Svar: Jag älskar den! Och det är extra roligt att den har en historia i vår familj :)
Pauline

2013-07-18 @ 20:01:13


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: