Bebisprylar

Vi har inhandlat lite nya bebisgrejer. Det börjar kännas viktigt att ha allting klart nu när det bara är 2½ vecka kvar tills den lilla kommer. Tiden går fort. Sen är det ju ganska mysigt att gå och syssla med allt som hör bebisen till också, en mental förberedelse. Det är ju faktiskt inte långt kvar nu tills bebisen är här på riktigt. Overkligt ♥
 
 
Vi hade egentligen redan en babysitter, men eftersom vi bor i ett tvåvåningshus tänker jag mig att det är skönt att ha en på varje plan. Därför passar den här som vi fick efter barnens kusiner perfekt! Jag minns fortfarande när min syster köpte denna och la hennes son i. Tänk om jag vetat att jag tre år senare skulle lägga min lilla grabb i den samma ♥ 
 
 
Spädbarnsinläggtill vår bärsele från Ergobaby. Jag älskar selen och tror vi kommer få mycket nytta av den när bebisen kommer. Nu kan vi dessutom använda den från första stund.
 
 
Sängkläder och spjälskydd från Silly U. Här är jag ganska tacksam över att det faktiskt är det tredje barnet vi väntar. Vi vet vad vi behöver och vad som funkar bra samt mindre bra. Vi vet att det behövs många sängkläder att byta med när bebisen är liten och skiter utanför blöjan. Vi vet också hur omständigt det är att knyta loss och tvätta spjälskyddet ständigt. Därför har vi köpt ett som är vändbart och så stadigt i sig själv att det inte behöver knytas. För övrigt älskar jag Silly U´s design. Skulle kunna köpa hela sortimentet!
 
 
En myspöl där bebisen ligga och gosa tillsammans med sina systrar. Här kan man både ha myshörna, bebisen kan öva sig att sitta och med en flyttbar lekbåge över så har man även ett babygym också. Sen att jag fyndade den i nyskick på Facebooks köp- & säljsida för 150 kr precis innan jag skulle till och beställa en i butik (ord. 1199 kr) gör ju inte saken sämre.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: