Skrivet 2012-10-03

"Jag är själv med barnen den här veckan. Tänker ofta på hur livet kommer se ut sen, när vi fått vårat tredje barn och föräldraledigheten är över. Om våra arbetssituationer ser ut då som nu så kommer jag vara själv med tre barn varannan vecka. Men det oroar mig (konstigt nog) inte över huvudtaget.
 
Det går fantastiskt bra när jag är själv med Estrid och Signe och kan inte föreställa mig att en till liten parvel skulle ställa till någon katastrof. Jag har mina runtiner. Jag är van. Det kommer går bra.
 
Framför allt skulle det vara otroligt roligt. Jag längtar tills dess! Med tre barn skulle barnaskaran kännas mer som en liten grupp. Jag tycker om den tanken. När vi väl bestämde oss för att vi ska försöka få fler barn så vill en sida av mig bli gravid direkt och helst ha bebisen hos mig nu! Men jag får faktiskt erkänna att det finns en annan sida också, en sida av mig som vill njuta av väntan på en graviditet. Hoppfullheten. Förväntan. Lite som en hemlis, mig och Johan emellan. Det känns bra och pirrigt. Jag vet att jag har något fantastiskt att se fram emot, och försöker njuta av den tanken lite varje dag. Suga på karamellen."


Andrea

Det kommer bli hur bra som helst, det är jag säker på :) Själv tycker jag mer om att ha många barn runt mig, känns på något sätt lättare eftersom de ofta underhåller varandra och det inte blir så fokuserat på bara ett. Jag drar mig nästan för att skaffa barn bara för att jag helst vill ha fem på en gång, och inte börja med bara ett =P

Kan känna mig in i den där pirrigheten, hur underbart det måste vara att få bestämma att det blir det ett barn till, få gå och längta och hoppas och bli så lycklig när stickan visar ett plus :) Världsmysigt! <3

2013-01-26 @ 10:16:06
URL: http://thegreenspot.blogg.se
Emmy

Det kommer att bli jättebra och det kommer att gå jättebra, du är en supermorsa! Jag längtar efter det lilla knyttet med:-) Ska bli så roligt med en till liten knodd i familjen :-) Tack för idag förresten! Kram kram

2013-01-26 @ 21:35:03


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: