6-års verksamhet

Två pärlor i vinterland
 
I veckan har Estrid börjat 6-års verksamhet. Egentligen skulle hon ha börjat till höstterminen, men efftersom så många nya småbarn behöver ha plats få det större barnen byta upp sig en termin tidigare. För Estrids del, som är ganska tidig i utvecklingen, tror jag bara det är en fördel. Hon läse roch skriver redan och får mycket stimulans genom att få vara med de äldre barnen.
 
Nu har hon och de andra blivande 6 åringar har flyttat till en ny byggnad och äter mat i skolmatsalen med förstaklassarna. När blev hon så här stor? Jag begriper ingenting. Nästa år börjar hon skolan. Alltså s k o l a n! Jag tycker det känns som man nyss gick i grundskolan själv..
 
Även för Signe tror jag detta kommer bli ett lyft. Hittills har det gått tillsammans och de har hängt ihop jämt. Jag tror det kan vara bra att det får utvecklas på olika håll.


Andrea

Men oj vad fort det går!! Tänkte först att det inte kan stämma (duh liksom, det lär det ju göra =P), men det gör det ju helt klart! Jag var i USA första gången när jag snubblade in på din bilddagbok då du väntade Estrid. Och sedan dess har jag följt dig :)
Nu är jag i USA för sjätte gången och det har alltså gått så många år sedan första äventyret här. Galet!

2013-01-10 @ 04:35:23
URL: http://thegreenspot.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: