♥ Två veckor ♥

 
Vackra lilla varelse!
 
Två veckor gammal är han nu. Det går bra för oss här hemma. Det går bra att vara en trebarnsfamilj. Allting ter sig väldigt självklart och han känns som han alltid har hört hemma med oss.
 
Som den lilla nyfödding han är så sover han väldigt mycket, men bara den senaste veckan märks det att han fått längre vakenperioder dagtid. Oftast på förmiddagen, vid lunch och på kvällen. Därimellan sover han. Och ammar, ammar, ammar... Ibland känns det som jag inte gör annat. Signe ifrågasätter om han verkligen kan vara mer hungrig, så mycket som han ätit. Det kan han. Men amningen går jättebra och jag har inte haft några beskymmer alls. Knappt något sår eller spricka, ingen mjölkstockning. Tack och lov!
 
Ett litet beskymmer däremot är hans onda mage. Han är full med luft och har svårt att komma till ro på kvällarna. Så han skriker och vrider sig. Vi har köpt Miniform som vi hoppas ska hjälpa. Annars finns också magdroppar från Semper också. Vi får se hur det går. Än så länge känns det som för lite tid att basera någonting på, han är trots allt bara två veckor och hans magsystem har ju precis börjat jobba. Kanske inte så konstigt om det trasslar i början? Jag vill inte måla fan på väggen, men ska han får kolik nu och jag ska vara själv med alla tre barnen veckovis så har vi ett problem. Men som sagt. Nu tar vi inte ut något i förskott. 
 
Förutom denna skriktimme på kvällarna innan han somnar, så sover han väldigt bra på natten! Han vaknar och äter men eftersom han ligger bredvid mig i sängen somnar jag snabbt om. Det känns skönt att han trots mycket sömn på dagen har hittat rätt dygnsrythm och inte har någon vakenperiod nattetid. Hoppas det fortsätter så!
 
Vår lilla pojke. Den finaste jag någonsin sätt ♥ Han är hela familjens lilla glädjespridare! I morgon ska vi till BVC och se om han växer något. Av hans matvanor att döma (...och kläderna i strl. 50 som börjar spänna över magen!) så ska det bli spännande att se hur mycket han gått upp.


Rebecka

Han är underbart söt!! Bland det sötaste barn jag sett!

2013-08-19 @ 17:09:06
URL: http://minmoa.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: