♥ Tre veckor ♥

 
Tre veckor är han nu, lilla Knut. Även om han nyss föddes så har det hänt väldigt mycket med honom under dessa veckor. Det känns på både kläderna och hullet att han blivit knubbigare, men också starkare i nacken och bättre på att fokusera blicken och vrida huvudet själv.
 
Sover gör han hela nätter. Det är kanon. Vid 22:00 somnar han för natten och vid 01:00, 03:00 och 05:00 är det matdags, men eftersom han sover bredvid mig i sängen somnar jag om direkt. Runt 07:00 vaknar han inte bara för att äta, utan är pigg och vill upp och se sig omkring. Ungefär så är rutinerna. Och tur är väl att han sovit så bra på nätterna, eftersom han denna vecka haft kolik på kvällarna och gråtit helt otröstligt i timmar! Det har varit fruktansvärt.Nu är det ju tur att vi äntligen hittade något som hjälpte, och jag håller tummarna för att det fortsätter lika bra.
 
På tisdag ska vil till BVC igen för kontroll. Sist pratade vi om hans onda mage och torsk på tungan. Nu är (förhoppningsis!) den onda magen lite bättre och torsken har jag fått bort med Loka och tops. Märkligt förresten att de på BVC inte hade något tips på saker för att komma till rätta med hans mage. Det är tack vare er läsare och lite googlande. Nåja. Ska i alla fall bli roligt att se hur mycket han vuxit sen sist!
 
Nyfödd: Vikt 3890 g. längd 50 cm
5 dagar: Vikt 4240 g.
2 veckor: Vikt 4530 g. längd 54 (!) cm
 
Som ni ser är ju hans längdkurva fullkomligt orimlig. Växer han i den takten lär han sluta som jordens längsta man, eller nått. Men de hade nog inte sträckt ut honom riktigt efter förlossningen, helt enkelt.
 
Ja. Det känns som allt går väldigt bra nu. Det är roligt med en bebis! Så fantastiskt att få följa hans utvecklig och känna att vi har ett språk, han och jag. Små rörelser, beröring, ljud och blickar. Att han visar mig vad han vill och att jag kan ge honom det. Den verkliga kärleken är utan ord ♥


Emmy

Växtkraften i de små liven är ju helt häpnadsväckande! Men det blir ju som sagt bara mer att älska då :-) Gosiga, fina Knuten <3

2013-08-26 @ 23:30:38


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: