Så mycket som hjärtat rymmer

 
 
Jag och Knut när han är tre dagar gammal.
 
Mycket skriverier om bebisen blir det. Men hallå - hur skulle jag kunnat låta bli? Titta bara på honom. Som en liten boll utav ren kärlek har han kurat ihop sig i min famn. Bosatt sig i mitt hjärta för alltid. Jag vet inte hur många gånger jag snörvlat glädjetårar i hans lilla hår och kännt hur det liksom värker i hjärtat bara att titta på honom. Lukta på honom. Mitt i allt tänker jag hemska tankar om att han ska försvinna från mig, att detta bara är en dröm. För bra för att vara sann. Så gråter jag inte över lycka, så gråter jag över den fasasfulla tanke att förlora allt.
 
En kvinna jag mötte på parkeringen stannade och sa "Åh vilket vackert litet barn! Din mamma är så lycklig. Hon är den lyckligaste på jorden som fick vara mamma till just dig!". Precis så är det. Jag är så lycklig över att just jag av alla kvinnor i världen fick bli just din mamma.
 
Lilla Knut. Du har inte valt mig, men jag valde dig och jag ska göra allt som står i min makt för att du ska få det bästa här i livet. Jag älskar dig så! ♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: