Stor storasyster

Alltså den här fina lilla Estrid som jag fått äran att vara mamma till... Så full med känslor och grubblerier. Mycket tankar om graviditeten och den kommande bebisen snurrar i hennes huvud. Jag har sagt det förut, men det är värt att säga igen. Det är en sak att få barn med ett par-tre år mellan, men jag hade aldrig trott att det skulle vara så givande att få barn igen när storasyskonen blir äldre! Vi delar den här gravidteten på ett helt annat sätt den här gången.  
 
Estrid är med! Hon funderar, bryr sig och vill veta. Det innebär en stor föränding att få ett till syskon, men på något vis känns det som min och hennes relation fått en annan dimension genom den här upplevelsen. Det är fint. Det ger en djupare känsla.
 
För det finns faktiskt ingen annan som ger mig lika stort stöd som hon i detta. Hon pussar på magen och ger mig komplimanger när jag känner mig som fetast. Frågar om bebisen rör sig, om den är vaken eller sover och om den hör hennes röst. När vi läser bok på kvällen och bebisen sparkar mot henne skrattar hon och tycker lillebror är busig. Hon vet också vad man får äta och inte som gravid, och är noga med att jag följer detta så bebisen mår bra.
 
Fina lilla unge! Det måste varit Guds försyn att du blev min förtfödda. Du lär mig så mycket. Och det är inte bara du som behöver mig i form utav mamma. Jag behöver dig ännu mer ♥


Terese

Vad fint, vilken klok tjej.

2013-05-01 @ 00:07:24
Emmy

Underbara lilla tös! Jag gläds verkligen med er och längtar efter den lilla. Jag håller på att läsa en bok om hur det är att få och att ha syskon. Jag har läst den när jag väntade syskon men ville läsa den en gång till innan jag lämnar den till dig och Johan. Det är en liten handbok på 175 sidor som är utgiven av "Vi föräldrar" och skriven av Mia Coull. Du får den nästa vecka om du inte redan har den. Intressant och bra (får en att reflektera över sådant man innerst inne vet) Kram underbara du

2013-05-01 @ 15:13:34
Linn

Så otroligt fint, både Estrids personlighet och dina ord!!!

2013-05-01 @ 21:06:02


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: