En vardag på löpande band

En trött tjej har somnat på soffan efter en dag på dagis.
 
Veckorna när Johan jobbar går i ett. Jag vaknar på morgonen och och gör i ordning mig själv, väcker barnen och fixar dem för att sedan lämna på dagis. Jobbar. Hämtar på dagis, lagar middag, badar barnen, myser i soffan eller leker innan det är läggdags och sagoläsning. Packar väskan och matlådan och lägger fram kläder inför nästa dag. Sen börjar det om igen.
 
Men jag gillar rutiner. Det är lite av en förutsättning för att få vardagen att rulla bra på egen hand. Jag upplever också att barnen blir lugnare när de vet vad som ska hända, och när. Som när vi badat, gjort i ordning oss och Signe frågar "Läggdags nu?" och jag frågar om hon är trött, "Ja, skönt att sova. Dricka bang-ul!" (välling). Sen hinner jag ibland inte blanda den där vällingflaskan förren hon somnar på soffan, nerbäddad och nyduschad ♥




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: