25 år

 
Det är min födelsedag. Grattis till mig! Det känns roligt att fylla år och inte alls speciellt besvärande. Tvärtom är jag ganska nöjd med att bli äldre. Äldre människor blir tagna på allvar och respekterade för sina åsikter. Det blir man inte alltid som ung, blond tjej med en massa åsikter. De som inte lyssnar tillräckligt noga kan lätt avfärda argument med att jag har "mycket kvar att lära" och annat. Det irriterar mig ofta. Därför längtar efter att växa i mig själv, liksom.
 
Faktiskt, så känner jag att jag presterat massor i mitt liv hittills och har ingenting att åldernojja över. Jag är ganska nöjd med att vara 25 år och blivande trebarnsmamma med ett stadgat liv och karl och hus och bil och fast jobb och allt. Jag är glad över att jag får njuta av det livet redan nu. Att jag hittat rätt så snabbt.
 
Kvällen blir lugn. Det är jag och barnen som är själva hemma och tillsammans med en prinsesstårta (Estrid har önskat att få ge mig en sån) firar vi min dag. Estrid har också sagt att hon ska göra något fint till mig på dagis. Hjärtegryn. Vad livet vore tomt utan er! ♥


Pia-Maria

Grattis!!
Jag var 3 barns mamma vid 24, När fyller jag 30 i höst, då går alla mina barn på skolan. :-) Och när jag fyller 36 så kan jag lagligt sitta och dricka öl med dotter på puben! Det är inte många som kan :-)

Ha en underbar födelsedag och visa vad du får av Estrid i present :-)

Andrea

Grattis grattis!! :) Hoppas du får en kanondag!
Det är faktiskt skönt att bli äldre, för just som du säger tas man mer på allvar. När man var yngre var många av ens åsikter så rebelliska, och "du ska se när du blir vuxen, då kommer du inte alls tycka sådär".
Men se, det gör jag! Och nu är det ingen som gnäller om det :) Jag är helt plötsligt vuxen och får tycka vad jag vill.

Njut av dagen och vädret! Här i Västerås skiner solen och jag ska ut och promenera i den. Äntligen vår!
Grattis igen!

2013-04-24 @ 08:29:07
URL: http://thegreenspot.blogg.se
Zandra - Syskon i magen

Stort grattis till dig! Hoppas du får en bra dag!

2013-04-24 @ 08:45:45
URL: http://zandratuttanandersson.blogg.se
Fru Högstadius

Stort grattis till dig Pauline, hoppas du får en fantastisk dag!

2013-04-24 @ 09:50:41
URL: http://fruhogstadius.blogg.se
Andrea

Grattis på födelsedagen! Hoppas att du får en riktigt fin dag!

2013-04-24 @ 11:27:45
Shopaholic ♥ Livet som 22 och nybliven mamma till tre!

Grattis på födelsedagen!

2013-04-25 @ 21:44:53
URL: http://majbebis08.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: