Weekend på Gotland

Idag händer något roligt. Johan ska i helgen delta i cykeltävlingen Gotland 360, så jag har tagit ledigt torsdag och fredag för att kunna följa med och dessutom få en liten weekend tillsammans med familjen å ön.
 
Vi har inte varit där sedan vi flyttade därifrån förra sommaren. Det ska bli roligt att återvända, men samtidigt vemodigt på något vis. Vi har lovat Estrid att besöka hennes gamla dagis. Få se om hon känner igen sina gamla dagiskompisar, vägar där vi brukade gå med vagnen och huset vi bodde i. Lekparken i Almedalen. Strandpromenaden. Katthemmets Loppis och ICA Atterdags. Jag är tudelad till det här med Gotland. Jag älskar ön och hela den värmande känslan som omfamnar den. Men sedan vi flyttade därifrån är Gotland ett avslutat kapitel i min bok. Det är någonting som varit, någonting som passerat. Lite som en gammal vän som man skiljts ifrån. Hur ska relationen nu se ut?
 
Vi kommer bo i Visby innestad hos in syster. Hur kommer det känns att gå som turist i gränderna där vi förut gick på vägen till dagis varje morgon? Jag har hittills inte saknat ön ett dugg, utan det är först nu som jag kan tänka mig att återvända. Johans cykeltävling gav oss en bra anledning.
 
Vi sitter i bilen nu på väg till färjan. Solen skiner och det är höst i luften. Ska bli spännande att se Gotland igen. Puss och kram!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: