Från noll till en Tjejklassiker

Det har tillkommit en ny kategori i min kära blogg. Den nya kategorin har fått namnet "Träning" kort och gott. Men lugn i stormen, detta kommer inte bli någon träningsblogg. Det enda sensationella som inträffat är att träningen gått och blivit en del av mitt liv så jag tyckte det förtjänade en egen hörna i bloggen. 

Faktum är att jag blivit träningsbiten. JAG - av alla människor på jorden. Soffpotatisen har tagit sig i potatiskragen. Jag har kommit igång. Blivit inspirerad. Motiverad. I helgen var vi på en parmiddag där jag blev störtimponerad av värdinnans intresse och motivation för träning. Nu snackar vi inte träning som i en-snygg-muskelbyggar-kropp-träning utan träning som i en-sund-och-aktiv-livstil-träning. Må bra träning liksom. Rolig och varierad träning. Det gillar jag.

Hon berättade att hon från att inte ha åkt skidor på 15 år ställt sig och kört Vasaloppet och samma år gjort en Svensk Klassiker. Wow. Sånt imponerar på mig. Jag vill också utmana mig själv. Nu har jag bestämt att Tjejklassikern är mitt mål 2013. Fattar ni vilket stort steg detta är för mig? Ni känner ju mig. Detta känns nästa som en vändpunkt i livet. Före och efter. Men jag är otroligt taggad och förväntasfull.

Tänk vilken bravad att ha klarat detta. Undra om jag överlever? Helt plötsligt fick mina morgonpas i gymmet en helt annan mening. Nu ska jag lära mig att springa (har aldrig någonsin löptränat), öva cykling(experten Johan får vägleda mitt ömma arsele), simma i öppet vatten samt lära mig allt om skidåkning. Jag måste köpa både löparskor, skidutrustning och våtdräkt.

Jag gissar att det kommer bli en hel del trötta, svettiga och uppmuntrande inlägg om detta, därav den nya kategorin. Vad tror ni om det här? Någon av er som gått från noll till en tjejklassiker? Vad har ni för tips att ge mig?