Dagens 1 2 3

Okej. Det händer mycket runt omkring mig nu, på flera plan. 
Därför har jag sammanställt några tankar som detta ger mig.
 
1. Tack mamma för att du givit mig en gedigen examen i argumentation. 15 år under samma tak som dig har inte alltid varit enkelt, men idag är jag glad för vad det givit mig. Jag har fått ordets gåva, och det är din förtjänst.
 
2. På frågan om vad jag brinner för så vet jag nu svaret. Jag brinner för alla människors lika värde. Respekt och rättvisa. Jag tror människor blir framgångsrika när de hittar vägen som de brinner för, då faller sig allt naturligt. Jag måste hitta en väg där jag får utlopp för detta. Där jag får använda mina styrkor med att stärka andra.
 
3. Sist men inte minst. Så länge man gör något för någon annan, så gör man rätt.
 
Det är mina reflektioner på allt som händer och sker i min omgivning just nu. Utan att grotta mer i det kan jag stilla konstatera att det tar på krafterna att vara stark. Kraft och energi som jag, mer än någonsin förut, skulle behövt lägga på mig själv har jag lagt på andra. Det känns som jag suttit i jägarstolen längre än vad min kropp klarar av. Benen börjar skaka. Snart ramlar jag ihop. För nu har jag kommit till en punkt där jag känner mig klar. Nöjd. Nu ska Pauline få ladda upp. Idag är jag otroligt glad över att jag begärde semester hela veckan innan jul. Ledigheten hade inte kunnat vara mer efterlängtad! Jag behöver tid tillsammans med Johan. Tillsammans med barnen. Jag har lovat Estrid att åka till badhuset, bara hon och jag. Jag har lovat mig själv att göra sånt jag tycker om. Virka, fota och skriva! I morgon har jag och Johan blivit bjudna på Julbord av min bror och hans sambo. Jag ser fram emot det väldigt mycket.
 
Det kan bli bra. Nu vänder det. Game over.


Andrea

Härligt, härligt! Låter jätteskönt att du kommit så långt i dina tankar och beslut :) Bara att fortsätta i den riktningen!

2012-12-14 @ 18:10:04
URL: http://www.thegreenspot.blogg.se


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: