Glad Påsk!




Påskafton.
Vi brukar inte fira påsken nå värst, men ändå är det ett ganska trevligt jippo för barnen och en anledning för släkten att samlas och umgås. Påsken är en sån där lagom okomlicerad högtid med massor av vårkänsla. Det gillar jag. Just det, det är en bra anledning att äta mycket godis också. Icke att förglömma.

Klockan är inte ens 11:00 men vi har redan hunnit med massor. Sminkat två söta påskkärringar, planerat frön, gjort egen senapssill och haft en kladdig äggmålning. I år fick Signe göra sitt allra första ägg! Ni vet ju att jag gillar att dokumentera de barnen gör, så också deras första äggkonstverk. Estrids första ägg hade gått sönder, så jag gjorde en räddningsoperation med superlim och jag hoppas det håller. Åtminstonde sådär en 20 år till. Vi får väl se. Min mamma har sparat det första ägget jag målade, och det är ju ganska häftigt att ha kvar faktiskt!

Strax ska hela familjen tvagas för att sen åka till Stockholm och äta påskmiddag. Vi har blivit bjudan hem till min bror och hans sambo. Hoppas ni också får en fin helg. GLAD PÅSK!


Andrea

Ah vad mysigt!! :) Pasken ar en av mina favorithogtider. Men jag har inte firat den pa ett par ar nu... saknar det. Jag ar alltid utomlands vid den har tiden! Nasta ar maste jag halla mig hemma :)

Har i Sydamerika firar de Semana Santa. De har parader och teatrar om Jesus nar han korsfastes. Valdigt intressant att fa se! Men jag saknar chokladaggen ;)

Njut av pasken och varen for mig med!

2012-04-07 @ 15:30:43
URL: http://thegreenspot.blogg.se/
Marie

Glad Påsk!

2012-04-07 @ 22:25:03
Emmy

Vilka söta små käringar <3

2012-04-10 @ 18:31:53
Clara

Åh vilka fina påskflickor! :)

2012-04-11 @ 23:10:51
URL: http://clarajohanna.webblogg.se/
Anonym

vad händer med uppdateringen? :)

2012-04-20 @ 13:10:42


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: