Rita!


 

Ni vet att jag skrev tidigare om att jag blivit inspirerad till att börja rita? Jag har börjat med det så smått nu. Det är riktigt kul och rogivande. Jag tror det är illustratonerna till en barnbok som växer fram, men jag är inte säker. Det får tiden utvisa. Tänkte att jag skulle fota lite och visa er sen, men först vill jag försäkra mig om att jag själv är nöjd med vad jag gör.

I samband med detta har Estrid också fått nytänding på att rita. Hon tycker det är kul när vi gör det ihop. Duktig är hon också! Favoritmotivet är Signe. Här ser ni henne i gräset brevid ett träd, en sol och ett lila moln. Ingen tvekan om vad teckningsn föreställer, eller hur?



Lisa

Hej! Hur gammal är Estrid nu? Jag arbetar som förskollärare och kan se att hon är oerhört duktig på att måla. Många av de äldsta barnen i min grupp målar huvudfotingar och det går inte ens att se vad vissa föreställer. Vilken begåvad dotter du har!!

2011-10-12 @ 21:32:43
Pauline

Estrid fyller 4 år om en vecka. Visst är hon duktig! Jag vet inte hur andra barn i samma ålder ritar, men jag har också fått uppfattningen att hon är ganska begåvad. Redan när hon var 3 år ritade hon både djur och familjemedlemmar tydligt och bra, med små detaljer.



Jag vill gärna ta på mig äran och säga att det ligger i släkten, haha!

2011-10-13 @ 10:25:49
URL: http://sofiapauline.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: