Jag och Signe har fattat ett gemensamt beslut.

Från dag 1 och 13 månader framåt. Min lilla bebis är inte så liten längre♥


Ingen mer tutte.
 Idag har det gått över 10 dagar sedan jag ammade Signe sist. Tanken är att det inte ska bli nå mer heller. Detta är jag och Signe överrens om.

Jag tycker hon blivit för stor helt enkelt då hon inte längre kunde mysa av amningen som tidigare. Amningen var liksom vår "mysstund" på tidiga morgonen, som i stället spårade ur och blev en stors tvångstanke hos henne som gjorde att hon vaknade på nätterna för att amma och störde både sig själv och mig. Därför bestämde jag att det fick vara slut, och hon har inte haft några invändningar. Jo, första dagen drog hon i min tröja och sa "t-sse! t-sse!" (tutte). Men det är också det enda.

Sedan jag slutade amma sover hon mycket bättre på natten (oftast från kl. 19:00-07:00 i ett sträck) och kan istället ligga på min arm och bara kramas. Vi har hittat ett annat sätt att mysa, och det känns väldigt bra!

Båda min barn har slutat amma när de själva varit mogna för det eller tappat intresset, och Estrid var 7 månader och Signe är nu 13 månader. Tänk vilken skillnad det kan vara från barn till barn.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: