Bebis

Jag jobbade i veckan som var. På lunchen sprang jag hem i snålblåsten för att hinna amma Signe. Men när jag öppnade dörren såg jag hur hon satt och slevade gröt för fullt och var så nöjd. Och där stod jag med mina nyss så oumbärliga pattar och trodde att jag var något. Kaffepappan och den kladdiga grötbebisen hade det tydligen rysligt trevligt ändå, utan tuttemjölk. Den långa frigörelsen har börjat. På gott och ont. 

Förresten så njuter jag av bebistiden med Signe på ett annat sätt än när Estrid var liten. Då ville jag att Estrid skulle skynda på med allt och bli stor fort. Men nu njuter jag av att ha en liten knubbig bebis igen och hon får gärna åla runt på golvet ett bra tag till :) Det kanske blir så när man har två barn och någonting att jämföra med. Man förstår hur otroligt fort det går, därför har man inte lika bråttom. Nu kan jag verkligen uppskatta dem båda två, men på olika sätt. Min fina, fina små flickor. Bäst i världen! ♥





Lisa

Lilla skruttan! Hon är jättefin!



Tack för tipset om hjälm! Kanske ska sy ihop en till bebben. Du vet ju hur det är, en dreglade bebis som står upp tidigt är ju förenat med livsfara. Inatt ställde han sig i sängen och slog sig när vi sov. Vaknade av ett gallskrik. Hmm...



Kram!

2011-03-13 @ 08:28:33
Emmy

Hon är ju så söööt så man smälter. Båda tjejerna är fantastiskt fina

2011-03-14 @ 15:21:01


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: