Stor och tuff

Jag tror inte Signe vill vara bebis längre. Hon vägrar att bli matad och hon vägrar att äta bebismat. Hon ska äta själv med händerna och övar sig med skeden. Ger man henne något kletigt på skeden kniper hon igen sina små läppar och vänder bort huvudet. I stället vill hon äta grillkorv, köttfärsbiffar och pannkaka. Vuxenmat!

Därför gjorde jag igår bebisbiffar med sås och kokt potatis. Inget mosat och mixat, bara skruret i bitar. Gissa vem som blev glad? Signe åt (själv givetvis) som hon aldrig gjort förut. Jag som trodde det brukade vara svårt att få barnen att äta större bitar, men den här tjejen verkar vilja ha enbart bitar.

Hon verkar tro att hon är stor och tuff. Johan tycker jag ska tala om för henne att hon är en bebis. Det har jag gjort, men hon lyssnar inte. I stället ser hon dryg ut och envisas dessutom med att ha fötterna på matbordet.





Annika

Hahahha guuud så söt! Hon är nästan lite lik våran flicka tycker jag, kanske för att våran också har väldigt lite hår på skallen ;P

2011-07-06 @ 00:01:12


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: