Mamma ♥ Signe

Estrid har sovit hos farmor i natt och Johan är till havs hela helgen, så jag har det väldigt lugnt och skönt i min ensamhet. Ja, Signe är ju hemma såklart, men att vara själv med henne är att betrakta som i stort sett barnfritt. Kände jag så när Estrid var liten? Knappast! Då hade man häcken full så fort man var själv med bebisen..

Men vi har tagit det lugnt. I natt sov hon 13h och jag 10h. Utvilade och glada! Det är roligt att vara själv med Signe! Ge henne 100% uppmärksamhet. Att leka, busa och hitta på saker som hon tycker är kul. Annars blir det ofta att hon får hänga på det jag och Estrid gör. Så nu i morse har vi kramats i soffan, lekt med en taburin, gjort "indianen" och kittlats. Titta så glad hon är! Världens sötaste ansikte men en enda stor, rund mun ♥



Förresten. Jag vaknade upp med mjölkstockning i ena bröstet igår. Eftersom jag aldrig haft det förut fick jag googla symtom, men kunde ganska snart ställa mig själv diagnosen. Måste legat konstigt när jag ammat henne på natten? För att få bort det hjälper det att amma massvis, och ingen var gladare över det än Signe kan jag säga. 

Så idag är stockningen nästan helt borta, men i stället har jag fått blåsor av allt ammande. Suck! Blir det här spiken i kistan för amningen? Vi får se. Vi har ju liksom ingen annan rutin för läggning på kvällen eller för att somna om själv på natten att ge henne i stället... Ni får gärna komma med tips.



Annika

För oss funkar det att ge massa gröt på kvällen just innan läggdags, då klarar hon sig ända fram till 9 på morgonen. Men hon äter jättemycket på dagarna så kanske därför hon inte behöver något på natten. Våran pojke åt på natten tills han va ganska gammal, så det är väl himla olika från barn till barn. I morse gav min sambo våran flicka gröt på morgonen, utan att jag såg det, så jag gav henne gröt igen kanske en kvart efteråt och hon åt upp en hel tallrik till! Haha..riktigt glups, gapar hela tiden :P (hon är 7 månader gammal)

2011-07-05 @ 23:54:34


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: