Dagarna lunkar på



Skam att sitta inne en sån här fin dag... Men jag är lat och frussen så vi stannar hemma. Jag som hade hoppats på ett uns av vår när vi kom hit, men i stället har ett nytt snötäcke lagt sig över ön. Suck. Jag vill ha värme. Sol! Vårskor och bar asfalt!

De kommande veckorna kommer det nog utkristalliserar sig hur framtiden blir. Vart vi ska bo, hur vi ska bo, vem som ska jobba och med vad. Förresten har Försäkringskassan sagt att det ännu inte är helt bestämt att Johan blir nollad som den där Svetlana eller Tatiana eller vad fan hon hette, sa. I stället håller de på att räkna upp en ny SGI åt honom, och om inte annat har han jobbat tillräckligt mycket för att få en ny SGI fastställd redan i vår. Kanske löser det sig ändå? Jag hoppas.

Jag längtar tills vi bor där vi verkligen vill. Där vi kan känna att barnen kan växa upp och gå i skolan. Det kommer nog förr eller senare, men jag hade bara önskat att det varit så nu...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: