Lussedegen och Paulinedegen

Estrid säger att det roliga med att baka russinbullar (ja, hon säger så) är att man får sätta i russin. Jag förstår henne, det är ganska kul. men själv är jag såld på pepparkakor istället. Men som den bullmamman jag är hör det mesta av julbaket hemma i vårat kök så självklart blev det ett gäng lussebullar också!
Herregud så fet jag kommer bli till jul. Ni minns att jag satte upp ett mål i början av sommaren på att gå ner 3 kg? I stället gick jag upp 6 kg under sommaren! Sen dess har jag inte kännt att vågen tillfört någon större glädje i mitt liv och helt enkelt låtit bli den. Inte tänker jag börja till jul heller, men kanske efteråt. Kanske. Efteråt. Vi får se.


Andrea

Jag tycker att du ska strunta i vågen. Vikten säger inte särskilt mycket om ens hälsa, så länge den inte ligger extremt mycket åt det ena eller det andra hållet. Det viktiga är att du själv är nöjd och mår bra.

2011-12-01 @ 17:54:16
Emmy

Dina lussebullar var kanongoda, så saftiga och fina. Pepparkakorna var helt suveräna de med. Du är duktig på att baka du!

2011-12-03 @ 15:00:59


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: