My red pearl!

Titta vilken sötnos! Under en tid nu har jag och Johan letat efter en bra "andra bil". Vi har varit ömsom ense, ömsom oense. Mycket saker ska diskuteras. Storlek? Modell? Märke? Komfort? Behov? You name it. Men efter mycket om och men vaskade vi tillslut fram en bra kompromiss. Så igår hittade den den, en liten röd VW Polo!



Jag kastade mig på telefonen och fick veta att säljaren hade en hel rad med telefonnummer till potentiella köpare och en redan på väg dit. Visst, tänkte jag, verkar det to good to be true är det oftast det. Men så vänder samtalet och jag säger att vi kan utan problem komma direkt och titta, vilket vi också gör. Ibland har man tur! Vi var först dit. Efter att ha provkört, inspekterat och konstaterat att bilen är en pärla sätter vi oss ner för att skriva papper. Då säger säljaren "Ja, det är många som ringt. Men när jag pratade med dig tyckte jag du lät så redig och bra. Därför bad jag er komma i stället!". Det är nog den finaste komplimangen jag fått. Det är inte alla som låter så pålitliga så att man kan tänkas sig att göra bilaffärer med dem. 

Det känns som vi gjort en bra affär. Fast den är yttepytteliten så rymmer den två vuxna, två barnstolar och en barnvagn om det skulle krisa. Den är fin, välskött, pigg och söt. Dessutom är den min. Den allra första bilen någonsin jag äger. Det känns stort.

När jag satte mig i bilen för att åka hem skrek jag ett glädjetjut för mig själv. Jippi! Jag är så glad att vi äntligen tittat en bra andra bil, dessutom en som vi båda tycker om. Det trodde jag aldrig...




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: