Hösten



Hösten är på intåg!
Känner ni det? Luften är klar och ren. Morgondimman som vilar över de nyskördade åkrarna dröjer sig kvar längre nu än för några veckor sedan. När jag tänker efter tycker jag nog om alla årstider, just för att det är årstider. Landskapet förändras. Vi gillar förändringar.
  
Enda sedan den hösten 2007 när vi gick i väntans tider med Estrid i magen, har hösten alltid givit mig en känsla av förväntan. En stillsam nyfikenhet inför det som ska komma. Den känslan sitter i fortfrande. Förra året när vi upplevde samma längtan efter Signes ankomst, förstärktes känslan ytterligare. För mig är inte hösten mörker, kyla eller ångest över den passerade sommaren. Hösten är lugnet, spänningen och det nya kapitlet i naturens bok.

Jag är ensam den här veckan, också ett tecken på att sommaren är över. För nu börjar Johan jobba borta varannan vecka vilket lämnar mig själv med barnen. Vi skojar, leker och lagar mat. Vi har också endel duster ihop med överlag går det riktigt bra. Det är tur att jag har dem♥ Tänk så tråkigt jag hade haft annars! Nu har jag en anledning att kliva upp på morgonen, laga riktig mat, fräscha till mig, tvätta kläder och bädda sängen. Jag har en familj att ta hand om, då går tiden snabbare.


Anna

Jag älskar hösten! De är min favvoårstid! Som du säger med luften, är klar och ren. Och färgerna och allt! Gud vad jag älskar hösten! <3

2011-08-25 @ 14:56:00
URL: http://luene.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: