Jobb och föräldraledighet

Jag har under en tid nu umgåtts med tanken på att börja jobba igen efter föräldraledigheten. Det känns rätt okej, jag känner mig ganska taggad. Det skulle vara att satsa på mig själv, för en gångs skull. Skulle jag dessutom ha möjligheten att få en ny tjänst (inget bestämt ännu, men hoppas kan kan man alltid) ser jag fram emot att lära mig nya saker. Det skulle vara skoj. Jag känner mig redo för det.

Men samtidigt älskar jag att vara hemma med barnen. Den dagen Johan blir en rik sjöman skulle jag utan tvekan kunna tänka mig livet som hemmamamma! Inget jobb i världen kan mäta sig med att få vara hemma och mysa med sin familj om dagarna! ♥
 

Här är de förresten, mina finaste. Lite random bilder som jag fotat med mobilen.


Men även om jag planerar att börja jobba betyder inte det att Signe ska börja på dagis. Vi har tänkt dela upp ledigheten så att vi är hemma med barnen varannan vecka, jag kommer alltså bara jobba 50% till att börja med. Så ser planen ut fram till årsskiftet då jag går över till heltid och Johan blir helt föräldraledig med Signe tills det är dags för henne att börja på dagis i vår.

Det känns så skönt denna gång att vi kan välja när Signe ska börja. Lyxen med att ha en fast tjänst när man får barn. Så var det inte när Estrid var liten, hon började ju på dagis dagen efter sin 1-årsdag. Visst gick det också bra, men när jag tänker tillbaka på det.. herregud så liten hon var!


Stina

Er familj är verkligen den finaste!

2011-08-18 @ 14:19:49
URL: http://stinasohlberg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: