Vecka 39

Två veckor kvar till beräknad förlossning. Det är spännande nu! Ändå hade jag har trott att det skulle kännas mer att vara så här mycket gravid. Men än så länge går det faktiskt väldigt bra. Det trycker ganska mycket neråt och jag fortsätter att ha förvärkar, men ingenting som stör eller gör ont. Det känns att bebisen borrat ner sig i bäckenet nu. Jag kom och tänka på vad länge jag varit gravid nu. Om man räknar bort 4 veckor i höstas så blir det faktiskt 60 veckor på raken! Inte konstigt att det känns som jag varit gravid i en hel evighet.. Man kan ju lugnt säga att vi längtar efter dig där inne! ♥

Känns lite märkligt att det ligger ett fullgånget barn i min mage, en liten människa som är redo att möta världen vilket dag som helst. Tänk att den ser ut som en liten nyfödding där inne! Alldeles knubbig, vit och kletig med lite hår på huvudet.





Mår: Bara bra. Inga känningar om att det skulle vara på gång. Bara en del förvärkar, men det är väl inte mer än normalt så här långt in i graviditeten. Sover inte lika oroligt som för några nätter sedan heller.

Vikt: +12 kg

Dagar kvar till förlossning: 14 st


Erika

Underbara bebis mage! Väntar med spänning på filuren där inne :)



KRAM o lycka till vännen

2010-09-07 @ 12:45:39
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/
Maria

Åh vilken härlig mage!

2010-09-07 @ 16:15:15
URL: http://lifeonthesweetlife.blogg.se/
Malin - Alice & Lowes Mamma!

Du har så fin mage!!

2010-09-07 @ 19:24:31
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Frida

Hej och hå vad tiden går fort. Härligt att ni kommit på plats på ön. :)

Bor ni med andras möbler?

2010-09-07 @ 21:02:33


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: