Jag vill veta vad det blir, NU!

Jag är otroligt nyfiken på att få veta vad det blir för kön på bebisen. Så pass nyfiken så jag nästan inte kan hålla mig! I bland blir jag nästan lite irriterad över att jag inte vet vad det blir. Sitter och viker bebiskläder och försöker se mig både en pojke och flicka i alla plagg, och blir nästan galen över att jag inte kan bestämma mig för vad jag tror och framför allt över att ingen kan säga till mig NU vad det blir.

Försöker jämföra graviditeterna också. Jag räknar inte med graviditeten i mellan Estridh och denna bebis, eftersom den var sjuk och jag inte hann gå hela tiden ut. Dessutom hade den kromosomupprättningen XXY (XX = flicka och XY= pojke, men finns det något Y med över huvudtaget blir det alltid en pojke). Det betyder bebisen var en pojke, men det var inte helt självklart eftersom det var dubbla X också. Nog om det! Vi räknar med de som lever, allt annat vet man ju inget om.

Graviditeten med Estridh:
• Otroligt god aptit innan jag visst att jag var gravid.
• Illamående första månaderna, spydde någon enstaka gång (visste inte att det fanns medicin) 
• Inga sömnbesvär
• Sugen på sötsaker
• Hormonrand på magen
• Magen växte framåt och inte åt sidorna
• Bebisens hjärtljud 130-140
• Domnade bort högts upp på magen mot slutet
• Mycket halsbränna

• Bebisen la sig med huvudet neråt tidigt, fixerad i v. 33

Den här graviditeten:
• Normal aptit
• Illamående första månaderna, spydde någon enstaka gång (åt medicin som hjälpte) 
• Inga sömnbesvär
• Jag är sugen på sötsaker
• Ingen hormonrand på magen
• Magen har vuxit mest framåt och inte på sidorna.
• Bebisens hjärtljud 135-145
• Domnar bort högt upp på magen nu mot slutet
• Mycket halsbränna
• Bebisen la sig med huvudet neråt tidigt, fixerad i v. 38


Ser ni! Mycket som är lika, fast ändå inte. Inte blir man nå klokare av det här?! Jag vill veta. NU!



Terese

Åh det måste vara jättejobbigt att bara vänta. Men det är ju snart dags. Tror du att bebisen kommer för tidigt, "rätt" dag eller någon dag senare?

Jag följer er med spänning och tycker det är så kul att läsa om hur ni har det i nya staden och allt. :)

/Terese :)

2010-09-03 @ 16:16:46
katia

åååh P... Lisa har fått värkar. Jag är fett taggad, vet dock inte varför. Det är ju inte jag som ska föda barn. Men det är nån känsla över det. helt spallig.. sitter här hemma som värsta hejarklacken. ser att ni har det gött där borta in gotenlandet. Alicia ville åka till er idag när hon såg att jag läste din blogg. Visste inte hur jag skulle förklara det. anyway... jag tror fanken att jag har ändrat mig helt och fast nu i alla fall. det är nog en pöjk i maggen ändå. Känslan säger mig det. it´s a baby boy.. tiden lär visa det men jag vill fanken också veta NU! saknar er! puss

2010-09-03 @ 21:39:16
URL: http://livingwithdiamonds.blogspot.com
Sophia

Aha, du hade så låga hjärtljud med Estridh, då kanske det ändå är en tjej denna gång med. Hjärtljuden är det enda "skrock" jag tror på då det har stämt så bra för mig. Med Tova låg de på 150-160 och nu med lillebror på 132-144.

Jag förstår att du är nyfiken på att få veta. Det skulle jag också vara om vi inte tagit reda på det.

2010-09-04 @ 00:39:00


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: