2 dagar kvar?

Dagen har bjudit på regelbundna förvärkar! Jag kallar det förvärkar eftersom dem inte gör speciellt ont. Ännu. Hur som helst!

På förmiddagen tog vi en promenad runt ringmuren där jag på skoj började klocka några kraftigare förvärkar som dykt upp. De visade sig komma relativt regelbundet. I början med 7-9 min mellan. När vi fikade och lånade böcker på Biblioteket var det 10-12 min mellan. På promenaden hem bestående av tuffa uppförsbackar kom de med 3 min mellan och väl hemma på soffan var de åter tillbaka på 7-9 min mellan. Detta klockade jag under 3 timmars tid. Nu har jag lagt i från mig klockan och försöker att inte tänka på det, men jag tror det hela lugnat ner sig.

Johan gissar ändå att bebisen kommer i morgon. Han säger att jag de senaste dygnet varit mer lättretlig och krävt "mer utrymme" runt mig än tidigare. Om jag varit en rävhona hade jag gått undan i mitt bo, bäddat åt de kommande valparna och fräst åt dem som kommit nära. Typ. 



Detta är vad bebisen får med sig i BB-väskan. Det ser ungefär identiskt ut med vad Estridh fick med sig i sin, förutom molnfilten som bebisen fått som sin egen. Den grå overallen sålde jag på Tradera, men ångrade mig nå grymt. Den hade verklilgen ett högt känslomässigt värde för mig, något jag förstod efter att jag sålt den. Men nu har jag lyckats vinna tillbaka en exakt likadan, så även den här bebisen får samma overall! ♥
 

I kväll tänker i alla fall rävhonan avnjuta en god chokladkaka och fokusera på Valvakan i stället. Jag har dragit mitt gröna stå till samhällstacken och håller nu tummarna för en ny regering! Tyvärr känns det inte som någon valseger ligger i luften, men vem vet. Kvällen ska kort sagt bli spännande. På flera plan.



Annie

Spännande, jag tror som Johan.. Bebisen kommer imorgon! :)

Jag förtidsröstade men hoppas också väldigt mycket på regeringsskifte! Heja heja..

2010-09-19 @ 19:06:11
URL: http://anniemolarin.blogg.se/
Sandra

Åh vad spännande! Snart är det dags! (:

Lycka till!

2010-09-19 @ 19:39:06
Anki

åh!

Vad kul, nu kommer jag besöka bloggen typ 100 ggr per dag i stället för 50...haha!

2010-09-19 @ 20:47:27
URL: http://annkristinjenssen.blogg.se/
Anonym

Åhh så spännande! Hoppas på att Johan har rätt! :)

2010-09-19 @ 20:57:44
URL: http://snoddas-snoddas.blogspot.com
Hanna

Hej Pauline..



Jag har tre små frågor till dig som jag hoppas att du orkar svara på.



Hur långt tid tog det med att gå ner i vikt?(efter att du fått estridh)

När kan man börja träna efter en förlossning?(dvs om du gjorde de)

Vad åt du om du blev hungrig på kvällarna? smörgås?

2010-09-19 @ 21:19:35
URL: http://hannaremmo.blogg.se/
Hanna

Åhhh, vad spännande! Jag tycker oxå det låter som bebis snart vill komma o gosa med sin härliga familj!



Där ser man, jag visste att jag tycker att du verkar som en tjej med huvudet på skaft och hjärtat på rätt ställe. Din röst i valet bara bekräftar detta!



Lycka till med förestående kraftprov! Du kommer klara det galant!

2010-09-19 @ 21:24:21
Emma - trogen läsare utan blogg

Sitter och följer valvakan med en knut i magen, ser ut att bli 4 år till av egoistiskt styre.. Tyvärr är det ju inte ens det som är värst eftersom så många svenskar fått hjärnsläpp att SD kommer in i riksdagen.



Följer med spänning om bebisen kommer istället :)

2010-09-19 @ 22:39:16
Andrea

Åh, hjälp vad spännande! Jag hoppas också att Johan får rätt.



Vad glad jag blir över att du liksom jag röstat för ett regeringsskifte. Jag ser inte fram emot de kommande fyra åren med ytterligare försämringar för de sjuka. Jag hoppas att de borgerliga åtminstone har vett att sätta någon annan än Göran Hägglund på posten som socialminister. Nu har vi dessutom fått en bunt smygrasister i riksdagen. Det är synd om svenskarna.

2010-09-20 @ 00:37:28
Charlotte

Åh, spänningen är olidlig!

2010-09-20 @ 07:30:43
URL: http://konfekt.blogg.se/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: